Spännande

Sett på Alpina VM och tagit en tur till Fjätervålen utan skidor.
 
Igår eftermiddag såg jag hur Ulf H med en stor maskin skyfflade undan skymmande snöhögar för att passerande bilar lättare ska hitta in till Grillen...
Klokt beslut. Nu kan en passerande se att det finns en Grill tidigare än när man nästan passerat parkeringen.
Betydligt mer trafiksäkert också.
 
Tog en tur till Fätervålen idag efter att ha sett bra insatser från de svenska tjejerna i första åket.
 
Sportlov nu och många glada skidåkare på plats.
 
Förra vintern åkte jag inte många åk av två skäl, dels var en pjäxa fruktansvärt obekväm efter ett besvärande veck i innerskon, men också för att jag hade problem med sikten när det var "flatljus" och jag hade svårt att se snön och blev osäker och farträdd.
 
På den här bilden går det ganska bra att se vad jag menar, men jag upptäckte också en annan sak. Det är även synen som börjar bli betydligt sämre. Borde nog göra en synundersökning.
 
Miniskoterbanan var fillfälligt stängd eftersom Classe körde miniskotersafari på en längre bana ute i terrängen.
 
Jag kom hem lagom för att se andra åket i tjejernas Storslalom i VM.
 
Maria PH körde upp sig och hade länge bästa tid i andra åket.
Sara Hector hade gjort ett bra första åk, och jag såg fram emot hennes andra åk...
... men oj! Det gick tidigt snett.
 
Frida H var bäst av svenskorna efter första åket
Frida kom femma, men var för långt efter i första åket för att kunna hota de som var i tätgänget.
 
Tessa Worley var snabbast i först åket och gjorde om bedriften i det andra åket.
Nytt guld till Frankrike alltså!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0