Fjätervålen 30 år!

Besökte Fjätervålen occh hälsade på Classe i ett strålande vackert väder.
 
Som jag fattat så har det nu gått 30 år sedan starten som var 1983.
 
Ett par bilder från Fjätervålens hemsida:
Rendalssölen i bakgrunden (visserligen teleobjektiv, men ändå...)
 
Härlig off pist.
 
Mina egna bilder från dagens utflykt är inte lika dramatiska.
 
Kanonväder och ett myller av soldyrkande skidåkare.
 
Och glada miniskoteråkare. Kul med reklam för Cirkelkaffe vid miniskotercirkeln...
 
 
Gissa om jag börjar bli åksugen?
 
*   *   * 
 
Tog också en tur till golfbanan. Såg att jag skulle ta mig upp och räknade med en liten vändplats vid parkeringen utan för bommen.
 
Jo jag tog mig upp lätt, men någon vändplats fanns inte.
 
Återstod att öppna bommen och försöka följa spåren efter en bils som varit inne och vänt runt rondellen vid shoppen...
 
Men det gick inte. När jag försökte backa ut så halkade jag snett och blev stående med drivhjulen på blankisen under snön. Efter diverse telefonsamtal via snälla bekanta så fick jag kontakt med bärgningshjälp.
 
Det var inte lätt att ta sig upp med en riktig bärgningsbil, så det fick bli hjälp med en snöskyffel och en man som sköt på så att jag kunde ta mig runt den nästan ospårade rondellen. Svettigt!
 
Tack för hjälpen alla inblandade. Trodde ett tag att bilen skulle bli kvar till banans öppnande i maj...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0