Burr!!

Överraskande kall morgon. Jag hade glömt att sätta i motorvärmaren...
Trodde att det var runt minus 8 efter att ha kikat på Yr...
Jag pluggade i motorvärmaren och tänkte mig att det skulle räcka med en halvtimme.
 
Men en halvtimme senare så var motorn väldigt seg att dra runt, så jag gav upp efter två korta startförsök.
Fick då veta att det var minus 22!
 
Tog en promenad till Arne för att se vad som händer med den pågående målningen.
 
Kul att se hur det förändras och hur Arne jobbar med färger, linjer, komposition och uttryck snarare än att det ska avbilda något som man kan hitta och titta på utan färg och penslar.
Ungefär som musik. Det är ju också en form av uttryck som kan skapa intryck utan att avbilda något man kan höra ute i naturen. Men Arne är ju också musiker.
 
På ICA är det också intressant att följa utvecklingen.
Några veckor kvar till öppning av den nya och större entrén med utökat kafé och stora fönster ut mot Byvägen.
 
I slutet av maj kommer det även att finnas ett Systembolag till höger om entrén till ICA.
 
Efter någon timme så startade bilen snällt trots att det var nära 20 minusgrader.
 
Jag ska nog leta fram den digitala termometern som jag fick av min svåger för flera år sedan och sätta upp den så att jag själv kan se temperaturen när jag vaknar på morgonen. Den lilla runda fönstertermometer som jag tidigare hade utanför köksfönstret var det någon som bröt loss i loftgången för ett par år sedan, men då var det sommar och kändes inte som ett akut problem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0