Blåsigt!

Hälsade på hos Arne G innan jag tog en tur till Idre Fjäll.
 
Ett gäng tidigare målningar som Arne ändrat lite och testar olika ramar på.
 
På Idre Fjäll blåste det lite väl mycket för att det skulle vara riktigt njutbart.
Flaggorna vibrerade som plywoodskivor i vinden.
 
Alla klev av 6-stolen i väst vid mellanstationen.
 
Så det blev kö i släpliften upp förbi Charlies.
 
Det var många som inte ville stå i den kön och tog därför knappen vid barnskidskolan och promenerade sista biten till nästa liftkö.
 
Sista biten upp till toppen var också en släplift med kö...
 
Men de turister jag pratade med mådde bra och trivdes eftersom det varit härligt väder tidigare i veckan.
 
Jag tittade in i Sporthallen och där var det fullt i varje vrå.
En glad granne bowlade med barn och flickvän och hennes barn.
 
När jag kom hem så höll en annan glad granne på att rensa gäddor från Grövelsjön. Den här vägde 6,5 kg och totalt plockade han upp 20 kg. Det blir mycket fisk i den familjen den närmaste månaden...
 
På Grillen var charmtrollet Collin i full fart med att käka "orm"... som han kallade det.
 

Kommentarer
Postat av: Monica

Kul att käka orm:) Min har ätit "pinnekaka" idag. Kan du gissa vad det är?
Monica

Svar: Kan det vara fiskpinnar?
UffeB

2013-03-01 @ 17:15:00
Postat av: Anonym

Salta pinnar ska det vara:)- långa smala kakor:) de är smarta de små.
Monica

2013-03-04 @ 16:39:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0