Tro inte...

... att jag är vaken dygnet runt.
 
Råkade bara kika runt på datorn eftersom jag tillfälligt vaknade.
Hittade det här om väder... för klimat handlar det ju inte om förrän efter trettio år...
Det som är kul för oss som gillar vinter som den var förr är vi som bor i Idre. Ett inland i Skandinavien som sist drabbas av ont om snö om klimatet (förlåt vädret) ändras som det har börjat göra.
Enligt SMHI för tio år sedan.
Vad det nu beror på.
 
Men de här prognoserna är ju inget att tro på eftersom det bara är prognosmodeller.
Ungefär som de prognoser som försöker visa klimat i ett längre perspektiv.
 
Och allt är naturligt. Precis som atmosfärens annorlunda ökning av växthusgaser de senaste hundra åren.
Vi människor och vårt sätt att leva är ju också naturligt. Kanske inte i samklang med naturen som den var förr, men ändå... :-)
.. på något sätt.
 
Men Klimatupplysningen kanske vet allt?
Bloggen där jag inte får fråga eller kommentera: http://www.klimatupplysningen.se/
 
Men läsa får jag, och det får ni också. Ibland rolig läsning. Om ironin här förstås...
På den bloggen finns ingen ironi. Där är det blodigt allvar om skatter och partipolitik, journalister och ibland olika data om försöken med att mäta en jordisk medeltemperatur.
 
Nu blir det fortsatt läsning i några sidor till av "Den förgiftade mannen" innan jag sover länge.
 
Men som sagt, 30 år dröjer det innan man kan prata om en klimatförändring.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0