Smällfritt nyår

Nej det tror jag inte vi vill ha.
Men kanske mer färgskådespel än kanonskott.
Och småsmällande och tjutande mitt i byn i flera timmar är ju inte kul för någon mer än för föräldrarna till barnen som vet att så länge det smäller och tjuter så lever barnen.
 
Jag är inte hundägare, men jag har sett hur annars mysiga hundar får panik och skräck när det smäller .
Ingen rolig syn.
 
 
Som jag har sagt tidigare så är mina roligaste minnen från nyårsafton ett avlägset tutande från båtarna i Oxelösunds hamn och några snygga raketer på skyn långt borta.
 
Men pang och tjut och knall i timmar mitt i samhället är något som jag inte tycker om.
Trots att jag inte är hund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0