Jordgubbar i Tyresö

Klipp från Aftonbladet, tror jag.
Klimatförändring? Nej det är bara väder.
Men summan av allt väder över tid är det som kallas klimat.
 
Hur kallt ska det behöva bli snart för att kompensera för det som kan betraktas som mildare vintrar?
Och då menar jag inte hur mycket snö som faller, utan temperaturen.
 
På något vis tror jag att innehållet av olika molekyler i vår tunna atmosfär har en stor betydelse för vädret på Jorden, trots att några få högljutt vill påstå att det är ett påhitt av politiker som vill skrämma oss för att kunna beskatta oss mer...
 
Men jag bryr mig inte så mycket om klimatet eftersom mitt bidrag till atmosfärens molekyler är helt omöjligt att beräkna.
Försumbart helt enkelt.
 
Däremot är jag intresserad av hur engagerat ett litet gäng på högerkanten hatar allt som gäller skatter och försök till att få ett mer resursbesparande samhälle.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0