100-åringen igen

Fick en kommentar från syran som jag tycker kan lyftas fram.
 
"Kommentarer
     Postat av: Maud    

Ja, så har jag sett filmen. Det var en trevlig film som är klart sevärd. Men jag blev lite besviken på 100-åringen själv, som jag i boken uppfattade som betydligt mera skärpt och levande än som han framställdes i filmen. Robert Gustavsson är jätteduktig förstås, men här tyckte jag att han blev aningen för gammal. Men så går det väl när man först läser en bok som filmas. I boken skapar man sina egna bilder. Se den gärna om du får tillfälle men tänk då inte så mycket på boken.

     2013-12-27 @ 17:21:35"
 
Tack Maud.
 
Så mitt förslag till alla som inte läst boken är: Se filmen innan ni läst boken.
Som det ofta kan vara med filmatisering av fantastiska böcker.
Därefter kan man ju vänta något år och ändå ha stor behållning av boken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0