Trevligt sällskap i golftävlingen idag.

Vi spelade Greensome och jag spelade i lag med Alf.
Vi gick i sista bollen med Mikael och Marie.
Marie har börjat spela i år, men har tydligen talang. Gjorde suveränt stabila utslag med en härligt lugn sving.
Här får Marie lite instruktioner i hur scorekortet fungerar innan vi ska starta från första tee.
 
Båda teamen hade lite problem av allehanda slag i starten, men vi låg lika och det gjorde det spännande trots att vi inte hoppades på en placering i topp.
 
Mikael hade ett suveränt utslag på hål 10. Enligt mina referenser. Lite mer till höger så hade han legat i motlutet upp till green.
 
Vi spelade alla bättre på sista nio. Trots att vi hamnade i kö efter hål 10.
 
Vy över hål 12 där vi köar med ytterligare en boll. Jag störs inte av lite extra paus ibland om bollen som tycks spela sakta och ha problem uppträder skickligt på banan. Mannen i den gröna bilen använde den även i skogen trots att han verkade pigg för övrigt.
De små vita flaggorna vi ser i bild är markeringar för hittills längsta drive. En tävling i tävlingen på hål 12.
Flaggan till vänster är längst och det var en norsk dam som slagit dit. Våra mest långt slående herrar missade nog fairway.
 
Det började så småningom regna lite tidigare än väderprognosen räknat ut.
Kerstin gömmer sig bakom en liten tall när jag ska fotografera, men Agneta sitter lugnt kvar i golfbilen.
Deras spelkamrater har jag inte träffat tidigare, men såg lite då och då att dom var duktiga. Speciellt kvinnan med paraplyet.
 
I vår boll fortsatte vi att spela hyfsat till hål 16.
Och där kom regnet på allvar. Det var inte därför vi spelade dåligt.
 
Åskan hade mullrat på en tid borta i fjällen. Ibland blinkade det till mitt i ett muller från en tidigare blixt, men vi hade aldrig åskan nära oss.
Jag var aldrig orolig, men jag förstår de som ha råkat ut för nedslag på banan.
Några bröt alltså.
 
Men härligt genomvåta blev vi. Helt i onödan tycker jag eftersom regnet upphörde på sista hålet.
 
Ett stort tack till Pipa och Gunnar som lånade ut sin golfbil åt mig under de sista nio hålen utan att jag hade en tanke på att fråga!
 
Jag har ett stort problem med min golfsving som Micke påpekade när jag slog ut på hål 10.
Svingar hyfsad provsving, men när jag ska klappa till bollen så tvärstannar jag efter det som jag tror är en bollträff och får ont i ryggen.
 
Tack Micke. Det gick bättre när jag hoppade över provsvingen och gjorde den med bollen på plats.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: MikkeD

Nu är scoren på tävlingen fixad, ni tappade tyvärr 9 placeringar men fullt godkänt.
Mikael D

2013-08-03 @ 21:45:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0