Sommar och golf...

Återigen en fantastisk sommardag i slutet av Augusti på Idrefjällens golfbana.
Ann och Jan i lag Syd vann över Angela och Ulf redan på hål 13. I pausen efter nio hål var Syd bara tre upp, så det fanns fortfarande en chans... men min puttning fungerade inte alls. Jag tror att jag puttade med händerna på ett sätt som jag aldrig tidigare upplevt. Mängder av fyrputtar och treputtar! Och ni vet hur det kan vara när man blir osäker på puttningen, man ser varken puttlinjer eller avstånd...
 
Vi hade en tvåboll med golfbil bakom oss som kom ifatt på hål 8 och bakom dom gick Lisbeth och Björn. Vi släppte förbi dom och dom fortsatte tillsammans från hål 10.
 
Vi tog alltså en paus på en halvtimme innan vi fortsatte rundan.
 
Angela lagar medan Ann och Jan tittar efter hennes fina inspel som landade på green men rullade av lite.
 
Och Ann chippar in.
 
Här hade jag en parputt på max fem meter  men fyrputtade...
 
På hål 17 hade vi publik bakom green. Arne med Vicky som var ivrig att träffa matte.
 
Men oj vilken varm och härlig golfdag.
Herrarna vann i alla fall matchen mot damerna tack var Jan som vann allt som gick att vinna.
 
Imorgon blir det en sorts distansmatch igen mellan Nord och Syd eftersom Nigel och jag startar på hål 10 för att därefter starta om på hål 1 med Ann och Jan klockan ett.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0