Skev tidigare om målningar

Påstod att jag inte är så förtjust i avbildningar av naturen,,,,
 
Helt riktigt så är det så.
Men intrycket av naturen kan ju förädlas av en skicklig penselförare med djärva färgval.
 
 
Mannen bakom målningarna heter Jan van Boeckel och bodde en tid i Mårtensbo nära Hjulsjö och Dammvik vid Skropen.
 
Min barndoms sommarnöje och mörtmete. En och annan abborre och någon gädda blev det också. Och ett par snabba bäcköringar snodde mina hemgjorda drag när jag var i tioårsåldern och smart.  Smart men inte tillräckligt smart... synd om firrarna som var kvicka att hugga efter mina hemgjorda små drag där reven gick av vid båda tillfällena.
Jag fick dåligt samvete och jag har aldrig mer fiskat  med hemgjorda redskap som inte håller för ett hugg.
 
 
Om jag inte fattat fel så är han nu i Finland.
 

Kommentarer
Postat av: Maud


Såg just att "vårt" hus ligger sist i serie 4.
Jag tycker mycket om hans sätt att måla.

2013-08-06 @ 17:24:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0