Rolig golf...

... härligt väder och trevligt sällskap, men ingen direkt lysande golfprestation av någon.
Jo ibland förstås.
 
Och damerna vann över herrarna hur vi än räknade. Syd vann också över Nord hur vi än räknade.
Ann vann den individuella poängbogeyn och jag kom sist med futtiga 18 poäng.
Inte undra på at både herrar och Nord förlorade alla tävlingarna.
 
Angela hade några av de mest briljanta prestationerna, men blandade dom med misstag. Slarv?
Vad jag höll på med är det ingen som vet, men troligen var det en blandning av slarv, oförmåga och försök att göra bättre än förmågan...
 
Jan i ett knepigt läge på hål 7.
 
Men det löste han galant. Inte greenträff, men ändå...
 
På hål 12 mötte vi en huggorm på fairway.
Märkligt med så relativt många möten med huggorm i år. Under mina tidigare många år på Idre Golfbana så har jag aldrig sett en huggorm eller hört någon annan som sett en.
 
Kan det vara ont om rovfågel? Eller vad beror det på? När jag tänker efter så har jag förr ibland sett både fiskgjuse, och kanske andra rovfåglar och korpar. Kanske till och med örn en gång. Men inget av det i år.
 
Vi vandrar hemåt på hål 18 efter en härlig golfdag.
 
Efter golfen bjöd Jan på glass medan vi räknade samman alla våra olika tävlingar.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0