Pernilla Wiberg Invitational

 
Otur med vädret eftersom det började regna precis när skottet gick för kanonstarten kl 9.
Men regnet upphörde så småningom.
 
Jag tog många bilder, men de flesta visade bara suddiga små golfare på avstånd...
Som den här när Pernilla skickar upp bollen skickligt ur bunkern på hål 9. Med backspin på den bollen så hade det blivit väldigt bra, men den stannade på foregreen ovanför flaggan.
 
Man skulle ha en kamera som Nisse... :-)
Här dessutom med bil och Karin som codriver.
 
Några blandade bilder på några av de tävlande...
Fredrik chippar nära flaggan på hål 9
 
Helen Alfredsson missar en Birdie med någon centimeter. Putten var lurigt sned från höger till vänster men den vek precis före hål och stannade en decimeter under hålet.
Suverän putt anser jag, men det fattades att den skulle trilla i.
 
Jocke på väg ut på tian tillsammans med Micke Santoft och två till.
 
Inga-Lill i sällskap med vår landshövding och två herrar. Paraplyet uppe utan att det behövdes, men man vet aldrig vad som händer om man fäller ner det...
 
Kjelle, som jobbar med Fredrik i år, och har en benprotes svingar vackert. Duktig golfare med cirka 4 i hcp förutom handikappet med benet.
 
I samma boll som Kjelle gick (åkte) Stefan Sauk. Vet inte om v-tecknet gällde bilen eller golfspelet...
 
Hittade också ett v-tecken svävande i bilgaraget ...
 
Trots den usla väderprognosen, som visade sig vara fel, så dök det upp många golfare som ville finslipa formen inför morgondagens tävling.
 
Lisbeth som spelade en runda med Göril.
 
Gunnar...
... och Anki. Undrar vad Gunnar hukar för. Har han fått beröm för något tro..
 
Såg också en smart golfbil som någon gäst hade med sig. Det var kanske den som gjorde att regnet upphörde?
 
Arne och Vicky dök också upp efter en promenad över skogen. Men inte för att spela golf...
Arne kom för att fira bröllopsdagen med Angela som jobbade i shopen. En liten flaska vitt hade han med sig, och av någon anledning tre små glas. Tack och grattis säger jag.
 
Pernilla bad mig ta en bild på hennes suveräna fyrboll med hennes mobilkamera. Jag ordnade det på villkor att jag först fick ta en bild med min kamera.
Lars-Börje "Bulan" Eriksson, Pernilla, Ulf Edborg "Mr Ski" och Helen Alfredsson.
 
Jag vågade inte berätta för Ulf att vi för många år sedan gästade hans villa i Danderyd eller Djursholm genom en gemensam bekant till mina bekanta som var bartender uppe i Riksgränsen. Han hade fått låna villan eftersom Ulf var i Colorado. Jag minns att vi var ett gäng som hade kul, men vet inte hur villan såg ut efter vår lilla fest... Jag tror att vi städade efter oss. Men tack Ulf!
 
Imorgon blir det tävling igen, den här gången Pernillas öppna tävling.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0