Jan van Boeckel

Fick en kommentar till mina bilder på målningar av Jan van Boeckel.
 
Målningen han gjorde från Dammvik finns ju med bland de bilder han visar på sin webb,
Originalet hänger hemma hos min syster i Örebro, och har nog visats tidigare på den här bloggen.
Om jag inte minns helt fel så var det jag som mejlade bilden till Jan eftersom han glömt att ta foto av den...
 
Härlig bild som för mig ger en varm känsla av somrarna som barn. Men fågelbordet i förgrunden med nävertak fanns inte då. Det har nog Norbert eller hans fiffiga bröder snickrat.
 
Kan inte exakt redogöra för hur målningen kom till, men jag tror att det var så att konstnären bodde en tid i trakten och reste runt för att hitta motiv.
Han hittade det här och frågade om han fick ställa sig att måla.
Det fick han.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0