Våffelstugan på Idre Fjäll

Gjorde mitt första besök där efter många år...
 
En kort promenad från parkeringen vid skidstadion. Vid fäboden (eller om det ska kallas Melkers numera... ;.) )
Stor uteservering under tak men utan värme vintertid.
 
Det droppade in folk hela tiden , men jag var väldigt diskret och återhållsam med kameran.
 
Härlig inredning och underbart goda frasig våfflor. Tack Maud! Jag återkommer, men då ska jag prova det som är bättre än Mauds våfflor. Två av Mauds våfflor.
 
När vi språkat, fikat och Maud hade charmat den ena gästen efter den andra så kom Anki in och berättade att det nu fanns fyra nyfödda lamm.
Anki var med och hjälpte till och tog foto som hon mailade till mig.
 
Vilka små rackare. Synd att jag missade födseln, men våfflan var så läcker att jag återkommer helt säkert fler gånger.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0