Testade lungkapaciteten i går

Jag gjorde en liknande test för 20 år sedan med toppresultat...
Den här gången var det nya apparater och ny programvara, och en mer omfattande test.
Glömde att jag kunde ha fotograferat bildskärmen med alla kurvor och siffror, men så småningom får jag ett utlåtande från en läkare som kan tolka resultatet.
Jag fattade i alla fall att det inte var samma imponerande toppresultat som när jag var 50...
Kanske 85-90% av vad det borde vara. Jag fattar ju att programmet inte jämför med mig som 50-åring utan med såna som jag.
 
Undrar om man kan få sitt hcp i golf justerat i motsvarande grad? Men skämt åsido så är det nog inte bra att röka ens för mig...
 
Före resan till Särna tog jag en tur till Klingforsen
Långt kvar till det riktiga vårflödet här uppe.
Det ligger mängder av snö kvar uppe i fjällen och de högt belägna skogdhöjderna.
 
På hemvägen, när jag passerade Knappgården, så fick jag se att både Linnea och Nigel var ute och vårstädade, så jag svängde in för en kaffe och lite golfprat. Tog också den här bilden från Knappgården.
Idre Fjäll längst till vänster och Fjätervålen till höger. I bakgrunden breder Nipfjället ut sig, med Städjan som lite uppkäftigt skymmer lite eftersom det ligger närmare än Nipfjället.
 
I morgon blir det en golfmatch över 18 hål på rangen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0