Premiäråkte i Fjätervålen...

... säsongens första två åk på säsongens sista dag.
 
Tyvärr blev det otäckt flatljus så jag åkte bara två åk tillsammans med Classe som också tyckte att det var obehagligt med svårigheterna att se underlaget i det knepiga ljuset.
 
Jag tog en bild på mina skidor efter åken som bevis på att dom varit på snö även den här säsongen.
Tur att Classe var med och peppade, annars hade jag nog avstått från att åka på grund av ljuset.
Första åket kände jag mig som en total nybörjare och tog mig visserligen ner, men oj så fladdrigt det gick.
I andra åket var sikten tillfälligt lite bättre och då kändes det stabilare när jag vågade trycka i kanterna och åka lite snabbare.
 
Jag tog en suddig filmsnutt på Classe när sikten var besvärlig. Klippte några stilstudier ur filmen...
Tack för psykningarna och peppningen Classe! Utan dig hade det nog blivit en hel vinter utan skidor på fötterna.
Tack till Anders i skidshoppen i Fjätervålen också som varit flitig med att hjälpa mig hitta pjäxor och erbjudit pjäxpåtagningshjälp med lånade pjäxor när vädret tidigare var kanonfint i flera veckor. Något som jag aldrig tackade ja till eftersom prioritet 1 var att hitta bekväma men hyfsat bra pjäxor som jag skulle kunna ta på mig själv utan hjälp.
Hittade de begagnade pjäxorna på Idrefjällens Sport nere i byn, och när jag åkte i dag så kände jag att dom kanske var lite för mjuka, men jag ska ju inte tävlingsåka och måste i första hand tänka på att det är smidigt att sätta på sig och ta av sig pjäxorna.
 
Varför ska man fatta något så elementärt först när man är så gammal att man funderar på om man törs fortsätta ge järnet utför pisterna... ;-)
 
 

Kommentarer
Postat av: Monica

Hej! Kul att du kom ut på skidorna i alla fall:) Hur är det med dig? maila gärna. Monica

2013-04-14 @ 22:21:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0