Fyrboll utan golf...

Vi hade nog en idé om att kunna blanda sporter som Pingis, Dart och Snooker (eller en variant av det) med lite närspel i golf.
 
Men vi hade så mycket att prata om efter ett kul sportande att vi hoppade över golfen, Dessutom blåste det lite sniket utanför. Och hungriga var vi nog.
 
Min tanke från början var att vi skulle träffas, sporta och bjuda Nigel på maten. Men Nigel protesterade och sa att han kunde fixa en pizza från frysen,
Så jag la ner mitt projekt om att bidra med brynt fläskfilét i chamonjonsoppa på burk gratinerad med parmesanost. Och lika bra var nog det. Jag åt en portion innan jag placerade resten i frysen. Inte lika god som den min mamma ofta bjöd på.
 
Men Alf bjöd på rakfisk och mandelpotatis och tunnbröd..Intressant upplevelse. Ungefär som en blandning av surströmming och gravad lax. Gott tyckte jag. Men inget som man längtar efter varje dag. En praktisk grej var att man kunde ha tagit av sig svettiga skor utan att behöva skämmas.
Men det luktade inte så illa, så jag behöll skorna på.
 
De frysta fabriksbakade pizzorna med Nigels tillägg av kryddig korv och skinka passade mina smaknerver bättre.
 
Kul hade vi, och Alfs bidrag med en annorlunda medhavd maträtt var en höjdpunkt bland många andra under en kul samvaro med Alf, Erling och Nigel.
Snart hoppas vi kunna boka in en fyrboll på golfbanan och spela skjortan av varandra.  ;-)
 
PS Hade dåligt med batteri i kameran, annars hade ni fått fler bilder av både skickligt spel i bordtennis, biljard, dart och god mat... DS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0