Tavelbränning idag!

En höstfin dag med hosta. En envis förkylning, men det finns bot.
Hoppade över golf trots kanonfint väder.
 
Tog en tur upp till Idre Fjäll för att se hur vintern närmar sig där borta i Norge.
Vackert vitt på Rendalssölen.
 
Därefter var det tavelbränning hemma hos Arne.
Arne eldar ibland upp ett antal målningar som han inte vill se mer...
... klokt? Ja det tror jag. Ibland blir målningarna väldigt spännande när dom dör.
 
Härliga bilder tycker jag.
 
Alf kom, men då var all tavelbränning över.
Men vi hade kul prat om golf och väder. Mest om golf och hur lite tid det nu är kvar det här året.
 
Angela hade lovat att Arne skulle förse mig med en dundermedicin mot min förkylning, men det klickade i kommunikationen. Jag fick lift med Alf till Konsum för att hyra en film.
Hade inte en tanke på Angelas dundermedicin när hon plötsligt dök upp på Idregrillen med...

Jag var på Grillen för att berätta för Ahmet att han har fria händer inför lördagens V 75.

Filmen jag hyrde hakade upp sig och stannade stup i ett, så den får bli osedd.

Dundermedicinen sparar jag till imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0