Rolig golf idag

Spelade med Nigel, Ann och Jan.
Alla spelade bra golf och efter nio hål hade Ann och Jan 18 poäng var. Nigel och Ulf hade 15 poäng var.
Men lag Nord med Nigel och Ulf var 2 upp i matchen mot lag Syd.
 

Snygg träffbild efter utslagen på hål 10. Lurig flaggplacering, men jag chansade mot flaggan och räknade med att sämsta möjliga var en fade i bunkern, men bollen flög spikrakt mot pinnen, studsade in och jag hade Birdieputt. Blev ett Par, och Nord var 3 upp.
 
Efter hål 11 var Nord 4 upp efter att min boll rullat förbi flaggan med några decimeter till godo och stannat en dryg meter bakom hål. Birdie och Nord var 4 upp.
 

Ann avvaktar för att se hur det ska gå för Jan som hamnat i lite bekymmer på hål 12.
 

Nigel spexar lite på hål 12 eftersom han känner på sig att vi snart är 5 upp. Nigel hade tveklöst längsta drive på hålet, men dessvärre hamnade andra slaget snett upp i skogen mot tee för hål 13. Men han var på green på tre slag och hade en svår Birdieputt.
 
Jag låg också på green på tre och hade en lite enklare Birdieputt tillbaka och uppför, men Par blev det och 5 upp för lag Nord. 5 upp med 6 hål kvar att spela. Kan man förlora då?
 
Efter hål 13 var vi bara 4 upp.
Vi delade hål 14 där Jan och Nigel gjorde Par. Fortfarande 4 upp...
Och vi delade även hål 15 där Jan och Ulf gjorde Par. Avgjort alltså med 4/3.
 
Hål 16, som Knappgården tidigare sponsrade, hade ett specialpris för dagen. En öl för en Bogey...
Jan vann ölen.
Ulf gick slarvigt i "Havet" på tredje slaget, men var nära en Bogey tack vare rätt klubba för sjätte slaget upp på green. Sju i för 2 poäng blev det i alla fall. Hade mycket tur idag, eller flyt kanske det heter...
 
Vi hade många olika tävlingar förutom matchen mellan Nord och Syd.
Bästboll lag utan reducering av hcp. Lag Nord 44 poäng och lag Syd 43 poäng.
Individuell Poängbogey. Ulf 35, Jan 34, Nigel 32 och Ann 32.
Köpenhamnare. Ulf och Jan samma poäng och samma hcp, men jag vann på grund av bästa sista nio.
Om man sedan skulle ha räknat flest Par och Birdies så vann jag nog där också med 6 Par och 1 Birdie.
 
Kul golf när det blir så lika poäng i en fyrboll med ganska lika hcp.
 
Ny match imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0