Härlig golfdag!

Höstgolf när den är som bäst! Hösten alltså.
 
Men golf är ju inte bara resultat och väder, det handlar om trevligt sällskap också.
Jag spelade idag med två av de mest sociala herrgolfare jag någonsin träffat på.
Mycket avhandlades under den rundan.
 
Efter lunchpaus där Alf och jag åt en mycket god lunch medan Björn åkte hem för att rasta Heffe, så kämpade vi vidare på hål10.
 
På hål 9 såg vi Agneta, Allan, Håkan och Maj i det härliga höstvädret.
 
Alf och Björn är stundtals väldigt duktiga golfare och mycket trevligt golfsällskap. Kul att få spela samtidigt med båda. Då får man veta massor om allt från tillgången på bär och hur helikopterservicen för patienter med hjärtinfarkt kanske fungerar i Norge.
 
Härliga herrar med härligt prat hela tiden. Inte bara på vägen fram till bollen, utan också när dom tar stansen och laddar. T o m i den egna baksvingen ibland. ;-)
 
Härligt höstväder.
 
Jag störs inte av prat eller annat när jag ska fokusera på ett bra utslag. Men på hål 16 fick jag nog och bad om tio sekunders tystnad. Det är ju så jobbigt att försöka höra vad som avhandlas när det viskas så att man inte riktigt hör...
 
Men som slutfundering kan jag säga att Alf och Björn är kul golfkamrater, och att jag kanske skulle anamma deras metod för att fokusera. Prata mer själv när jag laddar för att stänga ute allt ovidkommande.
Hoppas på en lång höst med fler rundor med Alf och Björn där jag kan testa.
 
TILLÄGG efter en stunds funderande....
Jag störs inte ett dugg av ovidkommande prat eller skratt och glamm när jag ska slå ett golfslag. Problemet för mig uppstår när jag inte hör vad som avhandlas... ;-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0