Halv runda idag

Hade nog tänkt mig en hel runda, men det pågick en upptorning av mörka moln och det väntade ett intressant extra V 75 där Ahmet och jag var ganska säkra på vinst... dessutom var det ju final i Derbyt där Ahmets häst skulle ha varit med om det inte hade varit för små näsborrar i kvalet...
 
Men vi spelade en match Nord - Syd eftersom Anders H dök upp när vi skulle gå ut.
 
På hål 7 fick Anders ett intressant läge.
 

Fem plankor kortare och han hade haft fri dropp, men nu var det tillverkade föremålet en del av vattnhindret.
Putter eller dropp med plikt. Anders valde att spela bollen med puttern. Hur som helst var det ju omöjligt att nå green från det läget.
 
Jan och Ann i solen på hål 7. Kan man ana regn på gång?
 
Mitt utslag på hål 7 studsade över röd tee och stannade i skogen med en elak stubbe i skottlinjen.
Andra slaget skickade bollen två klubblängder åt sidan. Som ett dropp för ospelbar boll, men det var den ju inte.
Tredje duff, fjärde härlig träff med lätt högerskruv (fade). Provade samma in mot green från cirkus 130 meter, bågen kom och den lilla kullen före green till höger styrde in bollen mot flaggan. Två decimeter kvar och en enkel Bogey.
 
Vi avbröt matchen efter nio hål eftersom Anders hade jobb att sköta och jag hade andra ursäkter.
Nord-Syd var oavgjord, och jag var i ledning i Poängbogeyn. Om man bara spelar nio hål så lägger man ju till 18 poäng för de sista nio.
 
När det gäller travet så hade vi 5 rätt och vann 51 kr. Fick tillbaka 51 kr menar jag....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0