Golfgroda

Spelade med Ann, Jan och Angela idag, och redan på hål 2 hittade jag symbolen för mitt golfspel idag.
 

Jag spelade inte som en kratta, men förmodligen kan en groda symbolisera mitt golfande lika bra.
När jag inte missade enkla slag och puttar så hamnade jag i svåra lägen. T ex på hål 14 där bollen skulle ha svängt in före jättetallen och landat på green. Tog i tallen och studsade ner mot skogen till vänster bakom en betydligt mindre tall.

Ett baklängesslag eller ett slag med en vänsterklubba var enda lösningen. Provade baklängesslaget men nådde inte ända fram.
 
Lag Syd vann matchen över Angela och mig med 5/4. 
Jag kom trea i vår Köpenhamnare. Jan vann efter att Ann varit i ledningen efter nio hål.
 
En kul och lärorik golfrunda. Jag fick mängder av påminnelser om vilka fel man kan göra vid ett golfslag eller en putt på green om man slarvar. (OBS menar inte regelfel utan bara fel hantering av kropp och knopp i golf).
 
Imorgon blir det en ny runda i samma trevliga golfgäng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0