Smög iväg från ev firande...

Ville inte ha stort hallå kring något så naturligt som att tiden går.
 
Passade därför på att plocka bort mitt födelsedatum från Facebook i god tid, och flydde till umgänge med syster, barn och barnbarn.
Men det hindrade inte några av min bästa golfkompisar och vänner i Idre att fixa små överraskningar innan jag reste söderut.
 
Alf och Nigel överraskade med en liten trälåda med golfmotiv sista rundan vi spelade tillsammans.
Inuti lådan fanns en vacker och läcker vinflaska.
 
 
 
 
Bilden på lådan blev suddig, men den återkommer.
 
Dagen innan jag reste från Idre ringde Arne och undrade om jag skulle äta på Grillen. Jo det ska jag nog sa jag. Kan vi ses där nu sa Arne. Och det passade ju bra eftersom jag bara behövde kliva i skorna.
Och där stod Arne med ett vackert inslaget och platt paket...
 En målning version 3 som Arne tolkat väldigt fritt inför min sons bröllopp i somras.
Det var ett uppdrag som Arne först var väldigt tveksam till. Jag bad honom måla efter ett foto på Per och Anna uppe i fjällen i Ammarnäs. Men Arne hittade en egen inspiration och gjorde tre olika målningar.
 
En hänger hos Per och Anna och dom älskar den. Version två köpte Härjedalens kommun och den hänger nu på ett äldreboende i Funäsdalen.
Och den här är nu min!  Det finns mycket mer att berätta om de tre målningarna, men det kan få dyka upp senare. I morgon ska jag ju träffa Per och Anna som ska få de tre skisser Arne gjorde innan han målade, och dessutom få se version tre... spännande tycker jag.
 
Men nu tar min resa paus i Strängnäs efter en lång och trevlig paus i Örebro.
 
Diverse mysbilder från Örebro.
 
På plats i Örebro så pep det i telefonen fram en del kära som messade grattis! 
 
Ett samtal var lite extra må jag säga. Vacker sång och dragspel med en nyskriven text om en Ulf...
Maj och Allan - TACK!
Och PS, jag har skickat in systemet inför morgondagens Jackpott.
 
 
Men vi jobbade lite också. Monterade en fläkt bredvid braskaminen för att snabbare få ut värmen till hallen och uppför trappen till övervåningen.
 
Ledningarna ska ordnas lite snyggare, men det fungerar bra! När man trimmat in rätt temperatur på termostaten så blir det stor skillnad på mysfaktórn med brasa i kaminen.
 
Vi åt också gott. Porterstek.
Jätteläckert!
 
Nu är jag i Strängnäs.
 
Lilla Tuva fick en käpphäst. Den var jättekul när den lät som galopp, galopp, galopp och avslutades med ett gäng gnägganden.  Men mest liknade den en innebandyklubba, så det blev ibland något som mest kan kallas hästpolo.
 
Imorgon ska Linus få ta flygcertifikat med en liten tvåmotorig dubbeldäckare. Troligen blir det också lite helikopterlektioner.
Om jag inte har fattat fel så kommer han att få hjälp av inte bara morfar...
Alva står först i kön till flygcertifikat och eftersom jag har ett knippe olika flygtyg med mig så lär hon också få en del flygtimmar....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0