Härligt golfväder!

 
Spelade med Alf och Nigel, men vi var inte ensamma på banan. Före oss gick Agneta , Håkan och Ingrid.
 
Men innan dess hade jag tillfälle för fotografering av ett pluggat läge i en greenbunker...
Det var Alf som fått en rejäl träff i högra greenbunkern från långt håll.
 
Men bollen syns ju i alla fall...
 
...men upp ska den...
 
Alf kikar efter bollen, men den är kvar och lite mer begravd... nästan osynlig nu.
Tack Alf för att du ställer upp på nästan omöjliga lägen så att jag får något att berätta om.
 
Och från det än mer omöjliga läget så fick Alf upp bollen, Med mer träning på omöjliga lägen så blir Alf en kandidat på Seniortouren om han har mindre bråttom.. :-)
 
På hål 7 mötte vi Arne och Astrid som spelade hål 6.
Arne hade en regelfråga efter ett knepigt läge vid bron över bäcken på hål 6.
Men tyvärr Arne, både bollen och den tillvarkade bron är i hindret, så det är bara att försöka gör något osannolikt bra eller droppa med plikt. Jag tror att Arne satsade på det osannolika bara för att det nu kunde dokumenteras. Jag skulle ha gjort lika. Men att bita i sura äpplet och ta ett dropp med plikt hade troligen lönat sig för alla utom virtuoserna på de olika tourerna.
 
Underbart härligt väder hade vi.
 
Tee hål 12. Tråkig omgivning nu när den trollska skogen tätt inpå är borta. Men i övrigt är det ett härligt
golfål.
 
HUR MAN KUNDE SKÖVLA SKOGEN VID TEE PÅ HÅL 12 ÖVERGÅR MITT FÖRSTÅND, MEN DET KANSKE HANDLADE OM ATT SNABBT SKAFFA PENGAR?
 
Ursäkta att jag skriker, men jag gillar inte när en bra verksamhet, och en bra affärside, slarvas bort. 
Skogen vid hål 12 lär ju inte växa upp i brådrasket,  men en annorlunda information om varför det ser ut som det gör skulle i alla fall mildra min besvikelse över det som skett.
 
Jag menar, om ett skogsbolag tar ner sin skog på ett ovärdigt sätt nära en turistattraktion, så kan man ju protesterar och peka finger.
 
Men när själva kärnan , eller hjärtat, i det man tycker mycket om, föralla lovord som golfbanan i Idre fått genom åren missbrukas och missförstås så blir man ledsen. 
 
Men mest väldigt peppad!
Nu har vi ju haft en kanonfin bana på slutet, och med en normal vinter så kan det bli en tidig start nästa år med härliga greener, en härlig golfrestaurang och härligt väder. Påbörjan av tre nya golfhål ovanför hål 14 och 15 skulle nog också locka nya besökare, men jag saknar allt annat än entusiasm för ett sånt projekt,
 
Mina spelkamrater på hål 13 och hyfsat med bilar på parkeringen.
Jag fick också vara med i obevövlig nössa med tanke på vädret.. Mössan som Alf fick var ett tecken på att han kanske skulle vinna rubbet, eller också var det bara ett infall från undertecknad.
 
På hål 14 hade vi problem  (iag toppade två bollar ner i det svårfunna), så vi släppte fram Arne och Astrid som fick passera.
Nigel hade Birdieputt efter ett bra utslag och fick vänta länge på att hantera den. Först leta efter mina två bollar och en av Alfs, därefter vänta på Arne och Astrid som vi klokt nog släppte förbi under vårt letande.
 
Astrid och Arne tackar och knallar vidare mot hål 15.
 
I vår tävling så vann Nigel en hel del golfbollar.
 
Imorgon kan det bli fler eller kanske man kan vinna tillbaka någon...?
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0