Härlig höstgolf!

Nigel, Alf och Ulf spelade om bollar. Matchspel i form av Köpenhamnare eftersom vi var tre.
En boll i vinst från förlorarna efter första nio, en boll för vinst av sista nio och en för totalen.
Dessutom i vanlig ordning en boll för vinst av hål 18.
 
Nigel vann första nio med god marginal.
 
Hål 11 gav ett oväntat resultat efter att vi delat hål 10.
Nigel låg kort om bunkern till vänster på utslaget, Alf kort bakom green och jag på green.
Nigel chippade upp till flaggan och gjorde Par, Alf missade första chippen och gjorde Bogey men jag fyrputtade... de tre sista puttarna var under en meter...
 
Vi var inte ensamma på banan.
Bakom oss gick Håkan och Ingrid och Arne och Astrid, och här när vi skulle ut på hål 14 studerade vi Björn, Anders, Lisbeth och Göril på hål 11.
 
När kameran ändå var uppe så blev det en tillbakablick mot green på hål 10.
En härlig höstdag med några få plusgrader och i starten en kylande vind som mojnade.
 
Vår Köpenhamnare för sista nio var helt jämn efter hål 15, men därefter drog Alf och Nigel ifrån.
Inför sista hålet var Nigel 4 poäng före Alf och jag en poäng efter Alf.
Så för mig gällde det att vinna hålet och få tillbaka två bollar av de tre jag skulle ge Nigel för vinst av första nio, andra nio och totalen, eller att Alf skulle vinna sista hålet och jag skulle slippa dela med mig av en boll för totalen, men å andra sidan ge en boll till Alf. 
 
Och hur gick det?
 
Jag hade jättechans att vinna hålet efter att både Alf och Nigel haft skogsbesök.
Men jag missade många putttar idag, och den enkla på cirka 70 cm på hål 18 missade jag också.
 
Nigel vann sex bollar.Kunde ha blivit åtta, men vi delade hål 18.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0