Härlig golfdag

Vi var ganska många ute på banan i det härliga vädret. Hörde kommentarer från några norska grabbar som inte varit här tidigare. "Vilken kanonbana! Vi återkommer nästa år."
 
Jag såg ytterligare några nya som jag inte sett tidigare, men några gäng trogns och glada medlemmer var också ute och spelade.
Jag spelade med Alf och Nigel, och på hål 9 mötte vi Vicky som var ute för att träffa kompisar och motionera husse Arne.
 
Vi spelade som vanligt en seriös tävling om golfbollar. Eller snarare flera tävlingar...
Matchspel i form av Köpenhamnare eftersom vi var fler än två.
En golfboll i pris till vinnaren från var och en av de två förlorarna.
Delpriser för vinst av första nio och vinst av sista nio. Därmrd kan man alltså vinna sex golfbollar.
 
Dessutom en golfboll i pris för en ensam Birdie och för vinst av hål 18... en boll från var och en av motspelarna alltså...
 
Inga Birdies första nio men Nigel vann två golfbollar.
Sista nio blev lite mer spännande.Speciellt för mig som bara hade nio poäng på första nio...
Nigel funderar över klubbval på hål 16 med en talll mitt i skottlinjen mot flaggan.
 
Nice golfswing Nigel! Followthrough like a professional.
 
Jag hade problem första nio och andra nio, men jag vann hål 16 och hål 17.
 
Inför hål 18 låg vi lika i Köpenhamnaren för sista nio...
 
Hål 18 skulle jag i vanlig ordning förlora, så jag spelade hålet med en vackert rosa damboll.  Mest för att retas med grabbarna. Ingen ville vinna den bolllen :-)
 
Mitt knep fungerade. Jag vann hål 18 och därmed Köpenhamnaren för sista nio.
 
Nigel tog min rosa boll (trots att han inte vunnit den och kastade den ner mot parkeringen... helt OK för mig eftersom jag själv hatar rosa eller oranga bollar. Jag är ju lite färgblind och hittar inte rosa eller oranga boll i det gröna om jag är  längre bort än tjugu meter från bollen..
 
Vita eller knallgula golfbollar är bäst för mig...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0