Golf idag p g a missförstånd...

Nigel ringde och ville spela golf imorgon tisdag kl 11, så jag mailade Alf trots att jag visste att han troligen inte hade tid för golfspel.
 
Vid tolvtiden ringde Alf och sa "jag kommer, kan ju i alla fall spela sista nio med er".
Efter en kort fundering anade jag att Alf hade missat att mitt förslag till golf inte gällde idag...
 
Men vi kom överens om att spela nio hål idag eftersom vädret var bättre än prognoserna.
 
Underbart väder och härligt grönt gräs på alla greener i kombination med vackra höstfärger i övrigt här uppe när golf och fjäll är som bäst.
 
Vi hade publik på hål 2 eftersom Arne var ute och motionerade sig själv och Vicky. 
 
I övrigt tror jag att det bara var en ensam tysk kvinna i golfkjol som passade på att spela banan.
 
Imorgon blir det golf med Nigel kl 11. Med golfbil. Det lär inte vara svårt att hitta lediga tider, men om så är så har vi ju två platser lediga kl 11.
 
Uppdatering: Hade tänkt besöka informationen från Idre Fjäll på Kulturhuset , men funderade länge över vad jag kunde bidra med mer än gnälliga frågor om Idre Fjälls intressen i vår golfbana. Blir ju bara pinsamt om man ställer berättigade frågor och får ovidkommande svar.
 
mina förutfattade meningar om mötet gjorde att jag stannade hos Ahmet på Grillen och åt en läcker rätt i ny form.
Perfekt mat inför morgondagens golfrunda!
 
Vad som avhandledas på informationen i kväll lär man få höra mycket om senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0