Halkig golfrunda

Halkade 9 hål med Alf och Erling idag. Skönt väder, men lite vanskligt att ta sig fram ibland, speciellt de gånger man behövde byta sida på fairway.
 
Alf och Erling hitade ett ställe där det gick hyggligt bra att ta sig över den värsta isen.
 
Både Erling och jag fick bra hjälp med  bollstuds och glid av isrännan på hål 2.
 
Bloggaren missar en chip på hål 2
 
Inge var på plats för att ta ner ytterligare några träd som står lite fel för att de dels kör in sina rötter mot näringen vid greener eller fairway, dels hindrar det viktiga solljuset att nå gräsytorna.
 
Erling jublar och tackar högre makter efter att han chippat rätt i kopp på en omöjligt halkig och lutande isgreen på hål 3.
 
Efter golfen fick jag hjälp med att pejla in en mittpunkt på en rät linje från verkstaden till shoppen.
Jag fick också hjälp av Erling med att hålla i stegen när jag klättrade upp på taket vid verkstaden för att närmare studera läget.
Någonstans mitt i bild där det skymtar lite snö är mittpunkten. Varför behövs det undrar någon?
Jo det handlar om att sätta upp antenner för att koppla in bangrabbarnas dator på befintligt Innternet i shoppen.
Men tanken är också att eventuellt kunna sätta upp en webbkamera där för att kunna prentera en tjusig vy över hål 12 och upp mot Mördarbacken och hål 10. Men den biten är inte aktuell nu.
Planerna nu är att placera en webbkamera på en 6 meter hög stolpe vid gaveln till restaurangen med en vy upp mot hål 10.
 
Här en "baklängesvy" från green på hål 10.
 
Lite inzoomad variant. Men från det läget och 6 meter över backen kan alternativa vyer väljas. Vet dock inte hur dom kan se ut eftersom jag inte varit på den höjden där, men så snart kameran är på plats går det ju att vrida masten och se efter andra möjligheter. Personligen tror jag dock att hål 10 kan visa mest av banans karaktär.
 
För den som undrar hur stiftelsen eller klubben kan ha råd med detta så kan jag meddela att det är helt bekostat av två trogna medlemmar som kommer att ge sig till känna så snart projektet är i hamn...
 
Jag har legat lite lågt med information om det här spännande projektet, men nu börjar det bli känt lite här och där efter mitt letande efter stolpar och hjälp med monteringstips, klättrande på tak och annat.
Snart har vi allt material på plats och jag kommer bara att behöva hjälp med lite skruvande, snickrande och hållande i stegar. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0