Golfbanan igen...

Idag hade man kunnat spela kul golf.
 
Lite blötsnö frös fast i den tidigare isen och gjorde den halkfri.  Det är betydligt mindre snö på banan än uppe i skidspår, backar och terräng på fjället.
 
Men jag var inte på golfbanan för att spela golf. Jag var där för att försöka bilda mig en uppfattning om hur höga antenner det behövs för att utvidga nätverket i shoppen till verkstaden. 
 
Det är trädet är lite i vägen. Kullen vid hål 13 är också lite hög, men det löser vi hellre genom att lyfta antennerna än att schakta bort naturen. ;-)
 
Det finns en mycket detaljerad karta över banan på Spaprojektets hemsida.
 
Men jag saknade "Havet" och myren vid hål 3
Tjärnen nedanför stupet vid hål 10 är ju inte i spel, men det är de andra vattensamlingarna...
... så jag målade om lite.
 
Och jag lovar att man kan passera Havet utan dropp för vattenhinder nu. Studsar inte bollen hela vägen över så är det bara att gå ut på isen och spela vidare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0