Golf med Erling

Vi spelade nio hål men ersatte hål 8 och 9 med hål 16 och 18.
Solig start på dagen efter en natt med minusgrader.
 
Erling laddar för inspel på hål 2.
 
I skogen mellan hål 3 och 4 fällde Inge några fler träd.
 
Erling vid Inges fyrhjuling på hål 4. Jag lyckades toppa min boll rätt i rishögen före fairway.
 
Mellan hål 4 och 8 glesade Egon ut lite.
 
Hål 6
 
Min boll på en liten grön ö i ishavet.
 
Erling på hal is när han försöker plocka upp min boll som hamnade i forsen... Jag hade förväntat mig en roligare bild, men han klarade sig från att halka i.
 
Ishavet på hål 16.
 
Banan kommer att få en bra övervintring om det blir milt ytterligare några dygn och därefter snö och kallt utan bakslag resten av vintern.
 
Av de greener vi såg på vår promenad så är det bara hål 7 som ser ut att kunna må dåligt under ett istäcke, övriga såg ut som i mitten av sommaren. Härligt gröna alltså.
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Va då! Spela ni på banan tyckte jag så igår 22/11 att Martin skrev att den var stängd.

2012-11-23 @ 19:26:19
Postat av: uffe

Jo nog är banan ganska stängd nu. Men att promenera runt med en järnsjua är inte förbjudet. Jag vet inte vad du fått för information, men jag träffade Martin på hål 18 som var ifärd med att sprida en ny sorts spännande gödning som ska jobba under snötäcket. Inge och Egon var också ute på banan och fällde fler träd. Men vi som bara spelar på den gröna delen av banan riskerade aldrig att träffa dom. Bara nästan. Men dom hade hjälm och visir.

Uffe

2012-11-23 @ 19:48:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0