V 75-tippandet är klart!

Nu gäller det bara att hästarna och kuskarna uppför sig så att det blir våra överraskningar som sticker nosen först i en del lopp... men vi har ju även med i stort sett alla favoriter...

Nu återstår bara att diskutera hästarna med Ahmet innan vi skickar in systemet och är övertygade om vinst i åtminstone ett par timmar.

*   *   *

Besökte Idre Fjäll för att se snökanoner i drift så här års. Det har aldrig hänt tidigare, men eftersom det blev kallt igen så sprutar man ny snö inför påsken.




Solen gömde sig bakom ett litet moln när jag tog bilderna, men annars är det mest sol i dag.

Långt bort mot Fulufjället såg jag en rejäl snöby från de spridda molnen, men här har det bara landat någon millimeter av snö från ovan...

På golfbanan har den snabba snösmältningen gått i stå, men några dagar med is på sina ställen tror jag inte har någon avgörande betydelse för gräset. Vi hoppas fortfarande på rekordtidig start för gräset på greener och fairway.

*   *   *

Tittade in hos Arne i ateljén också...


Jag gillar de där kombinationerna av grönt och blått. De använde jag för många (40 ?) år sedan när jag gjorde en provisorisk logga till skidreseföretaget ScanAlp... som handlade mest om sommarskidresor till Stryn i Norge.


Vicky kom ut och hälsade på, men fick vara bunden i långlina eftersom hon löper...
Hon var inte lika intresserad av att hälsa på mig som vanligt. Kollade nog mest efter andra kul killar kanske.

*   *   *

På måndag fyller Linus 9 år.


Linus var här med familjen 2009 och gick i skidskola på förmiddagarna och fick träna vidare med morfar på eftermiddagarna.


Alva var också med, men gillade inte pjäxor och skidor på fötterna eftersom hon var lite krasslig. Men solskyddet på luvan fattade hon hur man använde.

Härlig vecka med massor av snö och sol. Samma tid som nu för tre år sedan.

*   *   *

Samma tid 2009 och en bild från infarten till golfbanan


Jag tog mig inte uppför backen utan fick parkera bilen vid infarten.


Erling var med, och här står han utanför klubbstugan vid rangen. Skillnad på snödjup jämfört med i dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0