Soffan väck...

...skönt! Det var en soffa för mycket i en liten tvåa. Dessutom hade underredet sviktat i mitt favorithörn så att jag tillbringat de senaste sex åren med en stor kudde i soffan. Och ena armstödet hade skinnet börjat falla sönder efter att vår katt Tussan använde det som klösbräda för sisådär 20 år sedan... 

Men jag plockade av skinnet innan jag kastade soffan. Plockade är inte rätt ord, jag fick skära, klippa och slita en hel del.


Det blir en hel del skinn efter en tresitssoffa...

Jag fick hjälp med att kasta soffan över räcket från loftgången på andra våningen

Av naturliga skäl hade jag inte kameran redo just då. Jag släpade ut sofskrället ur lägenheten själv, och undrade då hur jag fick in den för flera år sedan...

Men efter en studs i isen med bara en stukad fot på soffan så kunde vi lasta den och köra till brännbart.

Tackar Roland och Bengt för hjälpen. Roland fick ersättning med en tioöring som trillade ur soffstommen i smällen.

*    *    *

Annars är det rejäl dagsmeja i Idre nu...



Åt en läcker dagens på Grillen och träffade Jon-Anders fra Norge och fick en del tips inför lördagens V75 som går i Norge. Vi kommer att fortsätta med överraskningstips eftersom vi spelar för så små pengar.

En liten systerdotter till Lotta är ibland på besök i Idre.

Collin heter han och är glad för det mesta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0