Nu går det fort...

Jag menar snösmältningen på golfbanan och utanför pisterna i skidbackarna.

Finalen i WC i Speed Ski kunde inte starta från toppen av Chocken på grund av blåsten igår.
Så de riktigt höga farterna nådde man inte, men 150 km per timme på skidor är ju ganska snabbt...


Soligt var det i alla fall och Sanna Tidstrand vann damklassen.
Jag var inte där, utan hämtade bilden från snabbåkarnas egen hemsida...

*   *    *

Men jag var på golfbanan idag.
Där går det fort.


Full fart på utvidgning av golfshopen nu när Golfstiftelsen inte längre har råd med ett golfkansli.





Ute på banan är det full fart på snösmältningen.


Hål 10 från tee


Hål 18 från green


Nu kommer eftermiddagssolen åt green på hål 13. Vy från vägen förbi green på hål 10.


Vid hål 11 har det också röjts en hel del.


Green på hål 9 sedd uppifrån skogskanten mot hål 10. Här brukade det ligga halvmeterdjup snö så här års. Trädfällningen bakom shopen har gjort nytta - förutom att vi har ovanligt lite snö i år - och milt.

Jag tog också en tur till Klingforsen

Ökat flöde, men ingen dramatik att vänta i år.


En bild från Foskrosvägen mot hål 6 och 7. Barmark på delar av fairway...


Lite närmare golfbanan jobbade Thomas med att gräva och snygga till för att ansluta kommunalt vatten och avlopp till fritidshusen efter ån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0