Tredje rundan och landskamp..

... dessutom den första till fots.

Jag spelade i lag med Törnan mot Tor-Arne och Ronny.

En riktigt kul match i ett trivsamt gäng. Vi delade lite hål i starten, men efter nio hål var Norge fyra hål upp.

Sweden 4 down after nine holes.

Törnan fixade par på 10 och birdie på 11.


Nu ska Norge slå ut på hål 12. Törnan på fairway och jag slicade ner på hål 13.
Ronny på fairway långt fram.


Tor-Arne träffade också fairway, men vi svenskar kände att vi hade ett rejält häng...

Vi vann även hål 12 och jag fixade par på hål 13.

Sweden - Norway  "All square" after thirteen holes.

Norge vann hål 14 trots att båda svenskarna träffade green på utslaget.
Där hade jag en enkel putt från sidan som jag lämnade 60 cm kort trots att linjen var lättläst.
Enkelt par för delning kan man tycka.

Rätt på hål eller pyttelite ovanför hålet siktade jag.

Problemet var det där med eller... bollen träffade övre hålkant och slank förbi.

Norge ett hål upp nu.

På hål 15 slog hela svenska laget i vattnet, och Norge hade en boll långt fram på fairway. Jag var beredd att skänka hålet, men droppade och slog tredje fram kort om fairwaybunkern. Jag hade ju ett slag på Ronny som låg bra till.

Ronny fick på ett perfekt andra slag som böjde sig in mot flaggan från vänster men - studsade lite oturligt och stannade i greenbunkern efter två slag.

Mitt fjärde gick mot flaggan, landade lite kort, men studsade in på green och lämnade en lång utförsputt.

Ronny skickade upp sin boll ur bunkern på tre.

Jag sänkte min putt för fem i, och Ronny tvåputtade - via hålkanten tror jag.

Nu var det lika igen. Spännande och kul match med trevligt sällskap.

Norge vann hål 16 och hål 17 och så var det över. Två upp för Norge med ett hål kvar alltså.

Men det var kul att jag promenerade i dag. Tredje rundan för i år och de två tidigare har jag åkt golfbil. Dessutom hade jag betydligt fler riktiga golfslag i dag - förutom en del jobbiga struntduffar vid närspelet under de första nio hålen.

Men det är golf.

Nu ska jag snart titta vidare på fotboll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0