Sjunde rundan...

Återigen en kul golfrunda!

Före golfen studerade vi hur Angela och Agneta arrangerade blommor - och kryddväxter - utanför restaurangen.


Mycket pyssel, men fint blir det troligen.

När vi kom in efter nio hål var det färdigt.


En liten installation, men det är inte allt...


Här kan man nypa lite färska kryddor till maten. Vet inte vad det är, men gissar på lite basilika, timjan och annat...


Och en hel rad ögonfägnad.

Snyggt!

I vårt golfspel fanns det massor av snyggt att se också. Men det är ju svårt att hitta sätt att illustrera ständigt raka och långa slag i bild.

Knepiga situationer kan man ibland hinna fotografera om det inte handlar om en själv.


Ann gick över "Havet" mot vägen men studsade och rullade bakåt...
Hon var förbi både röd och gul pinne, men bollen stannade på gräs innanför gul pinne och var spelbar.

Hur man skulle ha droppat där övergår min regelkunskap att begripa, speciellt som röd pinne är innanför gul pinne...


Men strunt samma. Efter att Jan lyft de två pinnarna i färdriktningen så skickade Ann upp bollen på fairway.

Jan vann återigen alla tävlingar vi spelade. Ann och jag kämpade i bakgrunden men hade en hel del riktigt bra slag vi också.

Jag förbättrade min statistik över golfslag som känns som en bra sving med bra bollträff.
I dag blev det 20. För fyra dagar sedan var det 6 eller 7. Blev sedan 11 följt av 18. Det går framåt.

Hade jag räknat även de som var bra golfslag, men med lite för kort klubba - och de långa puttar som var rätt i längd men inte vek av som jag trott - så kunde jag ha antecknat ytterligare ett par eller tre bra golfslag. :-)

Det gäller att minnas att man kan, men man ska ju inte överdriva.

Senare såg jag fotboll.
Kul att se Tyskland anfalla. Ofta var det två eller tre anfallare som sprang som galningar för att göra sig spelbara och få en passnng.

När Sverige spelade mot Ukraina så gömde sig alla för att slippa få ansvar för bollen... och den som hade bollen tjongade snabbt iväg den till någon annan för att bli av med den.

Hoppas att det blir annorlunda mot England på fredag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0