Sjätte golfrundan...

... inte planerat golf i dag, men är det semester, eller om man är pensionär, så kan man ändra sig med kort varsel när det visade sig att väderprognosen var alldeles för pessimistisk.

Men innan Ann, Jan och jag kom på att dagen var alldeles utmärkt för en eftermiddagsgolf så hann jag köra några vändor till återvinningen med lite ditt och datt ur mitt oorganiserade källarförråd.

Besökte också Himmelfjäll för att beundra framstegen

Det byggs det ena huset efter det andra


Kul tycker jag.

Speciellt som det sker även på andra sidan vägen i Fjällbäckens tomtområde.

Men på kalhygget vid golfbanan händer nog inte mycket innan man börjar bygga åtminstone tre nya hål. Men jag hoppas givetvis att jag har fel.

Gamla banan har fått ny frisyr och ser ut att växa till sig på ett strålande sätt med gryllande grönt.
De i två år svarta betongliknande områdena på stora områden av några greener är nu fjunigt gröna.

Jag träffade också Arne, Angela och Vicky på banan innan det blev beslut om golf.


En man och hans hund inspekterar green på hål 9.


Jag besökte också Arnes lilla ateljé och tog ett par bilder...


Att se Arnes målningar samtidigt som han målar nya motiv till härlig jazzmusik är skönt.

Men jag spelade senare kul golf i ett perfekt golfväder.
Vi slapp störtskurar, strilregn eller duggregn blandat med brännande het sol.

Dagens (och kanske ett golflivs...) märkligaste händelse inträffade på hål 15.

Alla har väl någon gång träffat ett träd med golfbollen utan att se åt vilket håll den studsade.

Men en rejäl kvist trillade ner. Ingen boll dock.
Kunde den vara kvar i tallen?


Ser det inte ut som något vitt och runt där uppe?


Jo där är den. Wilson Staff.

Men vi lämnade den där och spelade vidare. Jag droppade för ospelbar boll, men lyckades inte speciellt bra på hålet.


När vi kom till hål 17 njöt vi av den sena kvällsolen och tog en jägerpaus.


Ann och Jan förbereder festen. Det finns nog ingen annan dryck som kan delas på tre med stor behållning ur en liten flaska på 2 centiliter.

Hur det gick i matchen minns jag inte. Inte mer än att Jan vann och att jag lyckades räkna till 18 bra golfslag för egen del. En klar förbättring.

Bollen i tallen räknar jag inte trots att det måste vara svårt att upprepa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0