Regnig golf...

... tionde rundan för året.

Hyfsat väder i början, men efter en tid så blev det ganska irriterande med ett envist regnande.

Hade det regnat som det gjorde mot slutet, innan vi skulle ut, så hade vi nog struntat i golf.

Men vi hade kul, och två av oss spelade stundtals bra. Jag spelade bara bra ibland, men 28 % bra slag är alldeles för dåligt.


Paus på hål 17. Vi delade på 3 cl Ramazotti som vi fått av Angela.
Tack Angela.

Jan vann Köpenhamnaren igen, men Ann var väldigt tätt efter.

Efter golfen skulle det bli modevisning.

Joakim förbereder sig. Snygg skjorta!

Jag hade inte tid att stanna eftersom jag behövde ta hand om min bil som hade ett tomt batteri.
Glömde stänga av bränslepumpen...

Ann och Jan ställde upp och ordnade skjuts till Shell för att låna startkablar och ett startbatteri.
Batteriet i deras BMW var gömt någonstans under baksätet, som det ofta är på nya bilar.

Men att koppla ett färskt bilbateri till ett urladdat bilbatteri fungerade inte. Borde ha kopplat bort mitt batteri kom jag på långt senare. Att både ladda ett tomt batteri och dra runt startmotorn samtidigt är ingen bra lösning...

Nu gällde det att hitta en bil med ett batteri åtkomligt under motorhuven så att jag kunde starta på vanligt sätt med hjälp av de lånade startkablarna. Angela manövrerade sin bil i läge, och då gick det lätt som en plätt.
Tack Angela.

Och tack Ann och Jan. Senare fick vi lära oss att det alltid finns en pluspol placerad någonstans i motorutrymmet på bilar med batteriet undanstoppat.

Hemresan med bilen gick bra, men jag var lite orolig för vad som skulle ske om jag skulle få ett tjuvstopp innan jag var hemma där jag kan koppla in en batteriladdare.

Jag körde en vända mellan ICA och Konsum för atti alla fall ladda batteriet lite.

När jag svängde in mot parkeringen hemma så kom tjuvstoppet! Inget bra ställe att parkera på. Dessutom för långt från el till batteriladdaren.

Men bilen startade direkt, så nu är den tryggt hemma.

Åt en läcker spaghetti hos Ahmet och ser nu handboll.


Han är så rackarns duktig på att laga mat precis som man vill ha den.
Hörde medan jag åt att ett par beställde Lövbit. Ni vet vad jag menar. Köttavskav som är pressat till någon sorts Lövbiffliknande tillstånd.

Men vad gjorde Ahmet - han bankade ut riktiga "Elefantöron" ur rent kött. Lövbiff alltså.
Överträffa kundens förväntningar och du har en jättenöjd kund.

Träffade Hasse på Grillen. Han hade tydligen inte spelat så bra i tävlingen "Tronds trippel".
Kerstin, Pipa och Gunnar dök också upp. Och Eva från Mörkret som tog mat med sig hem till maken.

På måndag eller tisdag blir det golf med Nigel. Det blir ett efterlängtat återseende.

Väderprognosen för morgondagen har ändrats rejält sedan i morse. Då var det jätteregn och nu är det solvarning.

Så det kanske blir golf även i morgon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0