Prisutdelning och mat...

Inget regn - det regnade pyttelite på vägen till Sporthotellet.
Därför glömde jag mitt fina svarta paraply med Idrefjällens GK´s logga i entrén vid ingången till bar och matsal.
 
Trond ordnar läcker mat när och hur som helst.
Vi hade också ett kort samtal om tallen på hål 15.
 
Trond tog på sig allt ansvar för fällningen och hade hört att jag varit sarkastisk och svårt kritisk mot ingreppet. Vi redde ut det hela i gott samförstånd.
Trond hade inte läst min blogg, utan bara hört andra referera.
Jag tycker personligen att hål 15 blev vackrare och mer lättspelat sedan tallen kom bort.
 
Man ser ju för sjutton hela fairway breda ut sig. Tidigare fick man vandra kors och tvärs på gul tee för att se om det var klart att slå ut...
 
Trond hade placerat min boll, som fastnade i en grenklyka, på stubben som blev kvar, men den var borta när jag passerade, Kul idé Trond.
Men det finns golfare som ser en hittad golfboll som ett klipp och en sorts ekonomisk vinning.
 
Några bilder från mingel, mat och prisutdelning på Sporthotellet:
 
Kul tävling och skojigt mingel efter med suveränt god mat.
 
Trond lagade inte bara god mat, han berättade också ett antal rolifa historier med sedvanlig inlevelse.
 
Jag minns inte hur jag placerade mig, men hade ett stort prisbord att välja från...
 
Jag valde en skön jacka och räknar med att det medföljer ett hyfsat bra sponsorkontrakt....
 
Många fler bilder från kvällen har jag, men nu är klockan sovdags.
 
Mysig och kort hempromenad genom skogen förbi Skogslia.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0