Oplanerad golf i dag.

Det kalla och mulet blåsiga vädret såg ut att bli bra, så jag skickade ett nödanrop till Ann och Jan...

Det blev snabbt en omplanering och beslut om golf.
Blåsigt i början, men helt fritt från regn.

Kul golf blev det. Min bästa runda för i år. Tätt i toppen på Köpenhamnaren för första gången som vi tre spelat.

Jag ledde med en poäng inför sista hålet, men klackade utslaget i ljungen bredvis röd tee. Jan låg på krönet mitt i fairway.

Efter många om och men via slarv från oss båda (eller otur) med skogsbesök, så låg jag på green och Jan ovanför green på ett slag färre. Jag missade en putt via hålkanten och Jan vann.

Men hur som helst så var det ovanligt jämnt i våra olika tävlingar.
Helt lika med alla tre på samma poäng i Köpenhamnaren efter nio hål.

*    *    *

Efter golfen hade jag bokat tvättstugan klockan sju.

När jag kom dit fem över sju så var det en liten tonåring med massor av tvätt som frågade om det var jag som hade bokat.

- Ja, sa jag.
- Jag har lite i torkskåpen som inte är torrt än, sa hon.
- Gör inget sa jag. Jag ska ju tvätta först.

När hon hade pipit iväg såg jag att luddfiltret i torktumlaren var renborstat, men allt luddet och en massa annat grusliknande låg i driver och tussar nedanför filtret.  Det finns en dammsugare i tvättstugan.

En timme senare behövde jag både torkskåp och torktumlare.


Men torkskåpen var fortfarande inte lediga...

Ett skåp innehöll bara några sedan länge snustorra små grejer, så dom kastade jag ut på bordet där allt annat otvättat eller tvättat fans - troligen otvättat.

Torktumlaren dammsög jag själv på mindre än en minut.

Nu ska jag snart ner och hämta upp det sista av min rena tvätt.

Ibland undra man hur andra tänker...

Jag kan fortsätta gnället med att visa hur vårt soprum ibland hanteras.

Vi har behållare för brännbart, kartonger, tidningar, glas, metall, o s v - ni vet hur det brukar vara.

Kartonger till exempel. En kartong kan fylla en hel tunna om man inte plattar till den.


Men om den är stor, och det känns jobbigt att trampa sönder den, så kan man ju bara ställa in den som den är...


... eller trava dom ovanpå tunnor för kartonger och tidningar...

Ibland undra man hur andra tänker...

Men jag blir inte arg, bara förundrad och lite full i skratt åt det hela...

Promenerade ner till Ahmet och åt en Chorizo i en tvättpaus.


Ett vackert fruktträd med en pigg liten humla som varken behöver tvätta eller sortera sopor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0