Nya balkongräcken

Hela huset är ommålat och tidigt ville hantverkare ha tillgång till lägenheten både för att måla fasad, fönsterkarmar och byta balkongräcken.
Men dagarna och veckorna gick...
 
Nu är det i alla fall gjort. Och såvitt jag kunde se användes en skylift utifrån.
 
Smart lösning tycker jag. Att slippa kånka med grejorna upp till andra våningen och göra intrång i privatlivet.
 
Det är också praktiskt med plana och breda balkongräcken eftersom man kan ställa blomlådorna där...
... om det inte stormar.
 
Men som gammal hobbysnickare och husrenoverare så blir jag fundersam. Tryckimpregnerat virke är väl både bra och snyggt, men plana ytor med skruvar ner i det oimpregnerade känns lite sisådär tycker jag. Lite lutning för avrinning hade känts bättre... Så fick jag både gnälla och berömma.
 
*    *    *
 
Ungefär som den avlivade tallen på hål 15. Skandalöst dåligt tyckte jag.
Men nu har jag spelat hålet två gånger och ser stora fördelar med att man ser fairway från gul tee.
Hålet blev vackrare.
 
Men det blev också ett mycket lättare hål. Ny indexering nästa år?
 
Det är tråkigt att stora ingrepp i och runt banan görs utan att det informeras i förväg om vad som ska ske och varför.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0