Många golftävlingar i dag...

Den viktigaste var nog matchen mellan Nord och Syd.

Nord kunde nu ställa upp med Nigel och Ulf, och för Syd spelade som vanligt Ann och Jan.

Nord åkte golfbil, och fick från start ett visst psykologiskt övertag. Vi var 2 upp ett par gånger under första halvan, men efter nio spelade hål var vi lika.
Jan gjorde en Birdie på hål 9...


De första golfande konfirmanderna är nu på plats, och får en första polering av tekniken på rangen av Fredrik och Joakim. Joakim är ju nu också eximanerad golfpro. Kul tycker vi.

Men vi kan inte ägna oss åt fotografering av konfirmander, nu fortsätter vår drabbning.

Jan ska slå ut först med en nyfångad Birdie i minnet.

Jag har släppt klubba, boll och en pegg på tee för att vara redo, medan Nigel vandrar omkring och laddar mentalt. Ann tar det kallt och pysslar med sitt paraply...

Nigel skickade iväg en vacker och lång drive nära hundrametersmarkeringen efter att Jan prickad fairway vid cirka hundrafemtio kvar. Jag var kort till höger och fick slå en nia för att komma fram en bit. Ett par träd i hörnet av "Norskhålet" är ju kvar efter avverkningen.
Ann fick en Mulligan efter otur med sin djärva linje...

Med fyra hål kvar att spela så var Syd plötsligt 3 hål upp.
Men Nord vann hål 15.

På hål 16 prickade jag fairway för första gången i år, men tvingades använda en pitch ner till havsstranden. 

Jan och Nigel fick problem på vägen fram till stranden.


Ann slog tredje i vattnet, men gick - med nöd och näppe - över på fem.
Svårt läge.


Men Ann löste det bra. Det avlånga ägget är bollen...

Nord vann dock hålet. Nu var Syd bara 1 upp med två hål kvar.
Vi hade stora möjligheter att dela hål 17 och få ett avgörande på sista hålet tyckte vi.

Men först en kort paus för att fira Jans Birdie på hål 9.


Vi delade på en 4 cl Jäger eller Ramazotti eller vad det var.

Vi delade också hålet, så nu var det Dormy. Syd 1 upp med ett hål kvar att spela.

Efter ett par bra slag och några dåliga så låg Jan och jag nära green efter fyra slag.
Jag hade en liten chipp eller lobb kvar från mitt i fairway och Jan låg i skogen till höger om greenbunkern.
Jag valde en lobb, men duffade och låg i bunkern på fem.
Jan chippade från skogen till bunkern på fem.

Jag kom ur bunkern på sex och fick en hyfsad chans att sätta putten.
Jan kom ur bunkern och fick en pyttelite enklare putt för sju i.

Jag missade min putt och fick åtta i, men Jan satte sin för sju i.

Matchen förlorad med 2/0 alltså.

Nigel vann alla övriga tävlingar och Jan var tvåa. Ann och jag turades om att bli trea eller fyra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0