Goretex!

Stoppar inte bara mot regn - stoppar också mot stänk av målarfärg.

Trots att stänken och fläckarna suttit där några timmar, så försvann de efter en liten svängom i tvättmaskinen i 40 grader.

Kul tycker jag.

En annan kul sak är boken jag nu läser.

Gunnar heter den.
Författare är Bob Hansson.

Fattar inte var jag fått den ifrån, men tack!

Forskade lite på nätet efter Bob Hansson:


Där fanns ju massor av länkar.

http://www.bobhansson.se/Bob_Hansson/Bob_Hansson.html

Hur som helst så är boken om Gunnar kul.
Temat är självhatet - det som hindrar oss att göra det vi egentligen vill..

Gunnar är byggnadsarbetaren som fått mycket av fundera över efter ett nytt hjärta (från någon) och en förtida pension. Han tycker själv att han fått nya och konstiga funderingar efter hjärtbytet, och det är är kul att läsa om dom.

Gunnar är van att ta tag, och så småningom smyger han ut till bygget och låtsas ha blivit återanställd. Men boken handlar givetvis om mer. Läkaren som placerade det nya hjärtat i Gunnar pratar om att ta det lugnt och ägna sig åt någon hobby. Fiska till exempel.

Hur Gunnar reagerar på de tipsen hoppar jag över.

Han har mer bekymmer med hur han ska få lite mer kontakt med en dagisfröken där han ibland lämnar sitt barnbarn.

Kul bok hur som helst. Snart läsdags igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0