Besökte golfbanan...

... det tar sig.


Hål 10 med urglesat "Norskhål". Lite mer lockande att ta en genväg om utslaget blir för kort...


Spännande utsikt med massor av snö kvar uppåt Långfjället. Här ska så småningom plockas bort en del stora träd så att fler får njuta av utsikten. Som det är nu så måste man leta efter en lucka mellan de växande träden för att upptäcka att man spelar golf bland snöiga fjäll.


Vy mot hål 11 från green på hål 10.

Golfbanan håller på att återvinna sitt rykte som vacker och värd ett besök...

Jag har besökt återvinningen med en del från källaren, och kan snart ha plats för att tömma bilen och få tillräckligt med plats för att börja få lite ordning hemma.

Hoppas att jag kan återvinna ett hem som inte bara är ett ostädat förråd av allt möjligt.

Men de närmaste timmarna blir det tvättstugan som gäller. Man har ju inte hur mycket kläder som helst, så förr eller senare blir det nödvändigt att tvätta.

I morgon blir det förhoppningsvis golfpremiär för mig. Ovanligt sent, men å andra sidan så har jag inga dåliga slag i det mentala bagaget inför tävlingen i morgon...

*    *    *

Sorterar kläder att tvätta och finner ut att en hel del är bättre att kasta än att tvätta. Jag behöver ju inte längre en massa slitna skjortor och byxor för att ligga på marken och jobba med bilen.
Jag är inte tillräckligt vig eller pigg för den sortens övningar längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0