Besök på golfbanan...

Grönt och växande, en trevlig restaurang och Callawaydemo på rangen.



Gräset växer trots att det plötsligt blev oförskämt kallt efter några korta sommardagar. 


Green 18


Green 9
Det tar sig...

Restaurangen börjar bli lite mysig igen. Öppnar med dagens rätt den 11 juni, men är öppen nu med fika och glass.


Kaffe the eller salladsbuffet kommer man numera att kunna servera sig själv. Klokt.


En vägg med konst också. Petter inviger, och väggen kommer att bytas ut under säsongen.

Och utanför pyntade Angela med lite Humle från Arnes ateljé


På rangen var det inte trångt när Callaway hade demo och Fredrik gav svingtips.
Kyligt och smått regnigt, men ett och annat lärde man sig kanske...


Och visst har vi ett mysigt klubbhus?
Helt i Bengt Lorichs anda. Banarkitekten som hjälpte till att göra golf till en folkidrott och ritade vår bana. Han blev 84 år.



Mats, Angela och jag slog ett helt gäng bollar med olika resultat.
Jag kände igen mitt eget mönster från premiärer förr om åren.

Bra bollträff och lugn sving i början, men en sorts försök till ökad kraft och längd med hjälp av armar och händer blev så småningom bara strunt...

Men jag smyglyssnade på Fredrik och fick så småningom till flera bra bollträffar.

Besökte också Arne i ateljén och tog några bilder.





Och mammas gamla klocka går numera på andra dygnet utan problem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0