Åttonde rundan...

I dag var Angela med i gänget, så det blev en extra tävling mellan herrar och damer.

Före golfen tittade jag in i Arnes ateljé.


En ny kul målning på gång.

Vädret var perfekt för golf trots att prognosen hade varnat för en hel del regn. Vi fick inget regn.

Damerna tog ledningen och var 2 upp länge.


Ledarduon i en liten paus på hål 4.

Herrarna utjämnade på hål 8, men damerna vann hål 9. När vi kom till hål 14 var damerna 1 upp igen.


Här skulle vi ordna en fileafton på Storsätra Fjällhotell.

Jag skulle göra det, och det här är publiken...


Nja jag skojar givetvis. Alla vlle göra en Hole in One, men faktum är att jag var den ende som träffade green. Första gången i år för mig  - Idres största green...

Jag missade både Birdie och Par, men Jan ordnade Par och vi var lika igen.

Jan vann hål 15 och jag vann hål 16. Herrarna 2 upp med två hål kvar att spela - dormy alltså.

Vi vann hål 17 och matchen slutade alltså 3/1.

Jag har börjar räkna hur många bra golfslag jag kan göra under en runda.
Sviten ser ut så här:  7, 11, 18, 20, och 30. Men eftersom det är totala antalet slag som ska vara så få som möjligt så ska jag börja räkna i procent.

I dag kunde jag inte räkna in en enda bra putt, så det blev bara 28% bra golf.

Men kul hade vi, och jag kom plötsligt tvåa i vår Köpenhamnare utan att behöva ligga tjogtals poäng efter Jan som tycks vinna varje gång.

Ann slog mig i poängbogeyn och Angela hade ett antal briljanta golfslag. Bland annat ett utslag på hål 7 ända fram till fairwaybunkern. På hål 18 hade Angela fyra imponerande bra golfslag i rad, men det fjärde studsade olyckligt vänster och hamnade i bunkern i stället för nära flaggan.

På lördag har vi alla greener öppna, och gräset växer så det står härliga till.

En vacker golfbana vars största poäng är att alla hål är olika och de flesta ligger för sig själv ute i den vackra naturen med snöiga fjäll i bakgrunden på flera hål.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0