Zlatan flyttar till Paris.

Klar för spel i Paris Saint Germain i andra änden av Bologneskogen.
Undrar om han väljer att bo i Neuilly... kanske i vår gamla lägenhet. Nej den är nog för liten. Fyra rum räcker nog inte trots att det finns rum för pigan uppe under takåsarna med utsikt över både Eifeltorn och Triumfbåge. Och tio minuters promenad till nöjesparken för barn och vuxna i norra änden av Bologneskogen. Jardin d´acklimatation.
 
Där åkte min dotter Anna tåg för första gången.
 
Jag råkar ha en målning av det tåget från samma år som Anna föddes i Paris. Målningen köpte jag när IBM hemma i Sverige flera år senare hade en konstutställning med Denes Perger. Vid samma tillfälle lottades det ut målningar, och jag vann en annan Denes Perger.
 
En litografi med typiskt svenskt motiv tror jag.
 
Ska bli intressant att följa Zlatan i Paris och Frankrike.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0