Trevlig golf i dag...

... men regnigt så småningom...
 
Vi väntade en bra stund innan vi gick ut eftersom det regnade häftigt när vi hade starttid.
 
Spelade match mot Jan-Erik som hade en trevlig terrier Tim som coach...
Vi fick en spännande och jämn match eftersom jag spelade min bästa niohålsrunda i år.
 
Jag var ett hål upp efter två spelade hål och Jan-Erik gjorde Par på hål 3. Men min Birdie gjorde att jag nu var två upp.
 
Jan-Erik gjorde Par även på hål 4 och med en Bogey från mig så var jag bara ett upp. Jag vann hål 5 på en Bogey och var två upp igen.
 
Då började det regna rejält en stund.
 
Jan-Erik försökte gömma coachen bakom sitt paraply för att slippa få en utskällning mitt i varje golfsving...
 
Vi delade hål 6 men Jan-Erik vann hål 7.
 
Därefter delade vi hål 8 och 9. Efter nio spelade hål så hällde det ner regn igen, så vi avbröt för att åka hem och se på trav istället för att bli våtare på golfbanan.
 
Därmed van jag matchen med 1/0. Jag tycker personligen att matchspel i golf alltid ska vara över arton hål eftersom det är de roliga svängningarna i match som är så kul. Man behöver aldrig ge upp efter att ha legat under med två tre hål efter nio spelade.
 
Men det var kul att få vinna.
 
När det gäller V 75 så har jag nyss sett två lopp, och där blev det fel i första avdelningen.
 
En 80-oddsare vann efter att domarna studerat en situation inför upploppet. Jätteskräll alltså!
Men det var bättre än om ekipaget hade blivit diskvalificerat eftersom vi inte hade tippat den häst som kom tvåa.
 
Max 6 rätt alltså, men garanterad utdelning även på 5 rätt skulle jag tro...
 
UPPDATERING:
Max 5 rätt nu efter missad favoritspik i tredje avdelningen...
 
Men det är ändå spännande att se loppen.  
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0