Spännande golfmatch med avbrott

Jan-Erik och jag spelade en jämn match innan regnet kom på hål 9.
 
Vad sägs om följande utveckling av ställningen (med mig som vinnare av första hålet):
 
1 upp
Lika
1 ner
1 ner
Lika
Lika
Lika
1 ner
Lika
 
Ganska jämn match som jag ser det.
 
På hål 9 började det regna lite väl mycket, så vi avbröt matchen. Det regnade inte alltför besvärligt, men eftersom vi kan spela några dagar till så valde vi att åka hem och pyssla med annat.
Det roliga energiknippet Tim bevakade oss alla nio hålen och ville gärna leka med bollen efter varje slag.
Men han orkade aldrig iväg eftersom han satt fast i golfbagen.
 
Det var ingen trängsel på banan, men Påhl hade en del att göra med bokningar framöver.
 
Banan växer till sig väldigt bra. Med torrväder och nydressat så blir greenerna också jättefina, men det är bara några få som behöver dressing för att kompensera för små kala fläckar. Alla greener blir ju snabbare och roligare när dom är nydressade, men det är speciellt på de med små kala fläckar som det gör puttandet mer rättvist.
 
Något som är tråkigt på fairway är att väldigt många låter bli att lägga tillbaka uppslagna torvor.
Jag kan mycket väl tänka mig att det är unga gäster med lågt hcp som skickar iväg riktiga proffstorvor med sina korta järnklubbor - men jag fattar INTE varför dom inte lägger tillbaka limpan. På hemmabanan beter dom sig nog annorlunda. Skulle nog fungera bättre om dom kände att det kunde komma en Banvärd och skicka dom av banan.
 
I går (eller i förrgår) var det tre unga grabbar som använde golfbil och tog vägen bakom green på hål 9. D v s mellan bakre greenbunkern och green. Dom körde alltså bilen på bakre foregreen... märkligt beteende. Men grönt kort hade dom antagligen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0