Rolig golf i dag

Angela dök upp, så vi blev en fyrboll och kunde spela många olika tävlingar.
Bortalaget från Fjollträsk mot hemmalaget Hillbillies från Idre (d v s Jan-Erik och Nicklas mot Ulf och Angela).  Bästboll match spelade vi i lagtävlingen.
 
Men vi spelade också en Köpenhamnare, Poängbogey och en Match mellan mig och Jan-Erik, samt naturligtvis tävlingarna mellan far och son (både slag och poäng).
 
Efter nio spelade hål var ställningen jämn i alla tävlingarna. Ett håls eller max två poängs skillnad i de andra tävlingarna.
 
Nu är vi på väg ut på hål 10 och alla ser en chans att vinna. Hyfsat väder, men som synes var golfparaplyerna redo eftersom vi hade några elaka små regnskurar ibland.
 
Nicklas och Angela gjorde ett ryck efter pausen och drog ifrån i Köpenhamnaren.
Nicklas ligger nära koppen på hål 12 efter två slag och siktar in sig för en Eagle.
Och visst satte han den putten! Kul.
 
På hål 16 skickade Nicklas andraslaget upp i skogen nedanför tee till hål 17. Han hamnade kort om green på tredje, chippade upp fjärde på green och satte Paret för en öl från Knappgården.
 
Nicklas hade 21 poäng på sista nio. Två upp för Bortalaget från Fjollträsk inför hål 17.
 
Jag fick ett kort utslag men lobbade en knapp meter från flaggan på andra. Enkel putt för Par.
En putt för vinst av hålet för hemmalaget. Jag missade putten. Tyckte att den vek lite på en liten ojämnhet i green eftersom jag inte vågade trycka till den i bakkant på hålet - eller också slarvade jag och använde handlederna för att skicka bollen höger om hålet.
 
2/1 till bortalaget alltså. Matchen mot Jan-Erik vann jag med 6/4.
 
Köpenhamnaren ledde Angela med 2 poäng före Nicklas inför sista hålet.
 
Nicklas utslag hamnde i skogen till vänster och han tvingades knacka ut bollen till tvåhundra meter kvar. Angelas utslag var långt över krönet och mitt i fairway, men hon missade lite på andra slaget och fick skogsproblem.
 
Det var lite medvind (en eller två klubbor). Nicklas skickade upp en järnsexa på green från tvåhundra meter. Man blir imponerad.
 
Nicklas vann alltså alla matcher han deltog i. Angela kom tvåa i alla hon deltog i.
 
Jag vann den mest prestigefyllda singelmatchen mot Jan-Erik med 6/4. Kändes gott efter tre utskåpningar i rad. Hur det gick mellan far och son har jag inte räknat på, men törs nog ändå utropa sonen till vinnare...
 
*    *    *
På tisdag ska jag (och förhoppningsvis Jan-Erik) spela en rond med två gäster som aldrig tidigare spelat banan och därför ville ha sällskap av någon hemmaspelare som kan banan... jo banan kan vi ju, och dessutom har vi ju ofta spelat med golfare som har hcp runt 10. Det ska bli kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0